30.3.14

My Work

ASSALAMUALAIKUM...

story begin... pejam celik pejam celik dah dekat 3 bulan aku bekerja kat tempat aku sekarang ni. macam2 aku pelajari dengan kerja ni, benda yang paling penting ialah erti kesabaran! serius aku katakan aku memang perlu banyak bersabar dalam kerja aku ni..
dengan nak melayan customer yang perangai pelik2, dengan mesin yang kadang2 memang menguji, dengan jumpa orang yang bukan2! aishh... 
melalui kerja ni la aku dapat tengok ragam manusia yang macam2 jenis ni, kadang2 funny kadang2 mnyakitkan hati


tapi kat sini juga aku jumpa ramai kawan dari pelbagai tempat... even ramai yang dah berhenti tapi kita tetap berhubung melalui pelbagai sosial media kan hehehe
lepas ni makin kuranglah pekerja sebab ramai yang nak berhenti lagi sebab time to move on, fikir masa depan pulak la kan... 
sambung belajar itulah harapan semua pelajar kan masuk U! target utama, sama lah macam kita orang semua tak terkecuali aku

oke! nak mengadu ni, tetibakan... memang kerja aku ni mencabar gila that's why i like my work! first kes bila ada sorang budak tempat kerja aku ni dapat duit palsu rm100... time tu memang kecoh satu tempat kerja aku tu, serius semua berhati-hati pasal duit rm100


after that, baru2 ni timbul lagi satu kes baru bila kes kad kredit yang sama tuan tapi lain sign pada hari yang sama ... benda tu perasan pun sebab bank bagitahu yang tuan kad kredit tu buat report yang kad dia hilang, lepas tu ada guna pulak dekat tempat keje aku tu aishhh masalah betul.
kesian kat budak tu kalau kena ganti balik duit tu... bukan rat tau be riban gak tau

oke bye...

No comments: